با ما همراه باشید تا شما را با دنیایی از سرگرمی آشنا کنیم

خبرهای دنیای فیلم، سریال، بازی و....
  • ۰
  • ۰

در این مطلب به بررسی بهترین فیلم های ایرانی از نظر imdb پرداختیم. با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های سینمایی ایران از نظر IMDB

بسیاری از افراد قبل از تصمیم برای تماشای فیلم به امتیاز آن فیلم از نظر منتقدین و تماشاگران به وبسایت هایی چون IMDB مراجعه می کنند. از این رو تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین فیلم های ایرانی از نظر IMDB بپردازیم. همراه ما باشید.

بهترین فیلم های ایرانی در IMDb
در این بخش بهترین فیلم های ایرانی از نظر IMDb را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

فیلم بچه های آسمان

بهترین فیلم های ایرانی در imdb

 سال ساخت: 1375

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10

• کارگردان: مجید مجیدی

• بازیگران: رضا ناجی، میر فرخ هاشمیان و فرشته سرابندی

فیلم بی‌نظیر بچه‌های آسمان یکی از بهترین فیلم های ایرانی در IMDb است که مجید مجیدی برای ساخت آن، نامزد دریافت جایزه اسکار شد و جزء پنج نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار سال 1998 بود. این فیلم در جشنواره‌های خارجی جوایز بسیاری را کسب کرده و از سوی بزرگان سینما نیز مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته است.داستان فیلم بچه‌های آسمان روایتگر زندگی خواهر و برادری به نام‌های علی و زهرا است که پدرشان وضعیت مالی خوبی ندارد. روزی علی کفش‌های خواهرش زهرا را گم می‌کند و پدرشان نیز به دلیل تنگدستی نمی‌تواند برای زهرا کفش بخرد. این خواهر و برادر تصمیم می‌گیرند از کفش‌های علی به نوبت استفاده کنند. اما روزی در مدرسه علی فراخوان شرکت در مسابقه دو را می‌بیند که به نفر سوم مسابقه کفش جایزه می‌دهند. او هم برای برنده شدن این جایزه تصمیم می‌گیرد در مسابقه شرکت کند.

فیلم آژانس شیشه ای

دانلود فیلم سینمایی آزانس شیشه ای

 سال ساخت: 1375

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10

• کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

• بازیگران: پرویز پرستویی، رضا کیانیان، حبیب رضایی و قاسم زارعفیلم

آژانس شیشه‌ای نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی در IMDb محسوب می‌شود که در زمان پخش فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این فیلم در جشنواره فجر، برنده 9 سیمرغ بلورین در رشته‌های مختلف شد و در جشنواره‌های سینمایی دیگر نیز چندین جایزه ارزنده دریافت کرد.داستان فیلم آژانش شیشه‌ای درباره شخصی به نام « حاج عباس» است که از زمان جنگ، ترکشی در کنار شاهرگ گردنش دارد و به اصرار همسرش برای معاینه و درمان به تهران می‌آید. عباس در تهران به صورت اتفاقی هم‌رزم و هم سنگر سابق خود «حاج کاظم» را می‌بیند که در حال مسافرکشی است. ملاقات این دو دوست قدیمی پس از سال‌ها، اتفاقات جالبی را در پی خواهد داشت.

فیلم مارمولک

فیلم سینمایی مارمولک

 سال ساخت: 1383

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10

• کارگردان: کمال تبریزی

• بازیگران: پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان و رعنا آزادی‌ور

فیلم سینمایی مارمولک نیز یکی از برترین فیلم‌های کمدی در IMDb است که در زمان اکران توانست توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. پیمان قاسم‌خانی برای این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد. فیلم مارمولک در جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل، جایزه زنیت طلایی بهترین فیلم آسیایی را از آن خود کرد. این عنوان در جشنواره فجر و جشن خانه سینما نیز چندین جایزه دیگر دریافت کرد و با استقبال خوبی مواجه شد.داستان فیلم مارمولک درباره زندگی مرد سابقه‌دار و خلافکاری به نام رضا مثقالی، ملقب به «رضا مارمولک» است که به دلیل دزدی و سرقت مسلحانه به زندان می‌افتد. رضا در زندان مجروح شده و به بیمارستان فرستاده می‌شود، اما در آنجا لباس یک روحانی را می‌پوشد و از بیمارستان فرار می‌کند. فرار او از بیمارستان تازه شروع ماجراهای طنز و جالب رضا مارمولک خلافکار در لباس روحانیت است.

فیلم میم مثل مادر

بازیگران فیلم میم مثل مادر

 سال ساخت: 1385

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10

• کارگردان: زنده یاد رسول ملاقلی‌پور

• بازیگران: گلشیفته فراهانی، جمشید هاشم‌پور، حسین یاری، علی شادمان و سحر دولتشاهی

فیلم سینمایی میم مثل مادر یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی در IMDb است که نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار بود، اما موفق نشد به عنوان یکی از نامزدهای نهایی انتخاب شود. فیلم میم مثل مادر یکی از آثار درخشان رسول ملاقلی‌پور محسوب می‌شود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و فروش خوبی در گیشه داشت.این عنوان درباره زندگی زنی به نام «سپیده» است که در بمباران سردشت، شیمیایی می‌شود. چندین سال بعد سپیده باردار می‌شود، اما در سونوگرافی مشخص می‌شود که بچه در اثر گازهای شیمیایی دچار مشکلات تنفسی و معلولیت است. «سهیل» همسر سپیده، اصرار دارد که بچه را سقط کنند، اما سپیده قبول نمی‌کند و به همین دلیل از یکدیگر جدا می‌شوند. پس از جدایی، سپیده فرزندش را به دنیا می‌آورد و سال‌ها به تنهایی او را بزرگ می‌کند تا اینکه پس از سال‌ها سهیل دوباره بازمی‌گردد و…

فیلم درباره الی

دانلود فیلم درباره الی نقد

• سال ساخت: 1387

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10

• کارگردان: اصغر فرهادی

• بازیگران: گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، پیمان معادی و مریلا زارعی

فیلم درباره الی یکی از بهترین فیلم های ایران در IMDb محسوب می‌شود که سهم بزرگی در مطرح شدن سینمای ایران در دنیا دارد. این فیلم در سطح بین‌المللی نیز جوایز متعدد و ارزنده‌ای دریافت کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اشاره کنیم.درباره الی روایتگر زندگی چند خانواده است که برای تعطیلات به شمال می‌روند. در این سفر شخصی به نام «الی» که مربی مهد دختر «سپیده» است نیز با این خانواده همراه می‌شود. در این سفر اتفاق بدی برای الی می‌افتد که باعث ایجاد مشکلات و چالش‌های زیادی می‌شود.

فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین جوایز

• سال ساخت: 1389

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10

• کارگردان: اصغر فرهادی

• بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات و مریلا زارعی

فیلم جدایی نادر از سیمین نیز یکی از پرافتخارترین و بهترین فیلم های ایرانی در IMDb است. جدایی نادر از سیمین در دنیا با نام A Separation اکران شد و توانست برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در هشتاد و چهارمین دوره جایزه اسکار شود. این فیلم همچنین در شصت و نهمین مراسم گلدن گلوب در سال 2012، برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد. جدایی نادر از سیمین یکی از آثار فاخر و ارزشمند سینمای ایران است که در فهرست 100 فیلم برتر قرن 21 قرار دارد.داستان فیلم جدایی نادر از سیمین درباره زندگی زوجی به نام‌های نادر و سیمین است که به دلیل عدم موافقت نادر برای مهاجرت از ایران با همسرش به مشکل برمی‌خورند. نادر، پدر پیری دارد که نمی‌تواند از او مراقبت کند و به همین دلیل برایش پرستار می‌آورد تا در خانه از او نگهداری کند. اما با ورود این پرستار، مشکلات و چالش‌های بسیاری برای نادر اتفاق می‌افتد.

فیلم فروشنده

درباره الی با کیفیت بالا حجم پایین

• سال ساخت: 1394

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10

• کارگردان: اصغر فرهادی

• بازیگران: شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی و مینا ساداتی

فروشنده یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی در IMDb است که در سطح داخلی و بین‌المللی جوایز ارزنده بسیاری کسب کرد و به عنوان یک فیلم ایرانی موفق در کل دنیا دیده شد. این عنوان در جشنواره کن، برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شد. فیلم فروشنده در اسکار سال 2017 نیز به عنوان نماینده ایران در این مراسم حضور داشت و توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را بدست آورد.فیلم سینمایی فروشنده روایتگر داستان زندگی زوجی به نام رعنا و عماد است که هر دو بازیگر تئاتر هستند و به خانه‌ای جدید اسباب‌کشی می‌کنند. مستاجر قبلی این خانه زنی بدنام به اسم «آهو» بوده است که افراد زیادی به خانه او رفت و آمد می‌کردند. با ورود این زوج به این خانه، اتفاق تلخی برای رعنا رقم می‌خورد که چالش‌های زیادی را برای او و همسرش به وجود می‌آورد.

فیلم ابد و یک روز

فیلم ابد و یک روز با کیفیت عالی

• سال ساخت: 1394

• امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10

• کارگردان: سعید روستایی

• بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی و ریما رامین‌فر

ابد و یک روز یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی بر اساس IMDb محسوب می‌شود که در زمان اکران فروش بسیار خوبی در گیشه داشت. ابد و یک روز در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر توانست برنده 9 سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف شود و نظران مثبت منتقدان را به خود جلب کند.فیلم ابد و یک روز روایتگر زندگی یک خانواده پرجمعیت و پر حاشیه است که در جنوب شهر تهران زندگی می‌کنند. دختر این خانواده به نام «سمیه» برای رهایی از مشکلات خانوادگی، تصمیم به ازدواج با یک فرد افغان را می‌گیرد. در میان بحث‌ها و حواشی به میان آمده از ازدواج سمیه، داستان‌ها و حقایقی از این خانواده برملا می‌شود.

نظر شما درباره فیلم های معرفی شده چیست؟ شما محبوبترین فیلم سینمایی ایرانی را به کدام عنوان لقب می دهید؟ نظر خود را با ما و سایر مخاطبان وبلاگ درمیان بگذارید.

منبع: https://cutt.ly/XjhQoSi

  • ۹۹/۱۰/۱۸
  • nazi shahabi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی